7 речей, які я хотів би знати на початку своєї маркетингової кар’єри

Минуло 13 років, як я увійшов у світ маркетингу і дуже багато чого змінилось. Здебільшого зміни відбувались зі мною, проте маркетинг змінювався також. Незмінилось лише одне - щоб я хотів зрозуміти раніше в своїй карєрі і саме цим я і хочу з вами поділитись. 

Коли я як першокурсник технічного ЗВО починав свої кроки в роботі з соцмережами, у мене не було плану, що робити, як довго я залишуся чи як далеко я спробую зайти. 

Я залишився через захоплюючі виклики та можливості.

Було винесено стільки уроків, зроблено стільки помилок і відзначено стільки перемог. 

Кожен тиждень приносить свої випробування. Кожна перемога чи поразка навчає вас чомусь новому та готує до наступного випробування. Навчання ніколи не припиняється. 

Що цікаво, чим більше ви дізнаєтеся, тим більше вам здається, що ви нічого не знаєте. Таке враження, що чим більше ви їсте, тим сильніше відчуваєте голод. 

Але я став надто багатослівним. Одже, ось 7 уроків, які я хотів би знати на початку своєї маркетингової кар’єри:  

Будьте готові носити багато головних уборів 

Коли організація бере вас на роботу, для цього є причина. Вам є що запропонувати. Іноді те, що можна запропонувати, не завжди входить у вашу посадову інструкцію.

Деякі завдання, за які я зараз відповідаю, не були в моїй посадовій інструкції. Ну добре, я завжди сильно вилазив за свої посадові.

За тиждень я можу стати емейл маркетологом, контент маркетологом, SMM спеціалістом, відеоредактором нового відео на YouTube, копірайтером і багатьма іншими речами. 

Носіння багатьох головних уборів для маркетологів сьогодні здається нормою, особливо коли вони працюють у стартап компанії. 

Ваша роль як маркетолога змінюватиметься в міру вашого розвитку. Будьте готові бути скрізь і робити все необхідне, щоб допомогти вашій компанії досягти її цілей. Якщо у вас небагато капелюхів у вашій вішалці, вони скоро з’являться. 

Навчіться писати

Світ маркетингу важкий, але ви станете в ньому кращими, якщо будете знати, як зв’язувати слова на папері чи екрані!

Маркетинг сильно зосереджений на тексті. Згадайте, наприклад, електронні листи, описи дизайну, блоги, пости в соціальних мережах, технічні документи правки спеціалістам. Ви дійсно не можете ухилятися від написання, якщо ви маркетолог. 

Ви повинні опанувати принаймні два з наступних типів письма: 

Переконливий текст використовується, щоб переконати клієнта, що все, про що пише автор, є правильним. Цей тип написання поширений в рекламних оголошеннях, а також використовується під час написання тексту сайту. 

Офіційне написання – цей тип написання бере участь у маркетингу професійних матеріалів, таких як технічні документи, політики та прес-релізи. 

Інформаційне письмо – цей тип письмового тексту є простим і, на відміну від переконливого, не має на меті спонукати читача до дії. 

Неформальне письмо – це один із найпоширеніших видів письмового тексту в маркетингу. Неформальний текст також використовується в рекламі, електронних листах і іноді в копіях веб-сайтів – ідея полягає в тому, щоб бренд звучав так, ніби він спілкується зі своїми друзями. 

Оскільки я неймовірно багато читав, то знав, що моя письменницька майстерність стане перевагою. Але мені ще довелося вивчити офіційний стиль і як писати переконливо. 

Протягом останніх шести років я написав неймовірну кількість статтей для самих різних блогів і можу з упевненістю сказати, що вони допомогли мені зрозуміти речі та краще мислити. 

Читайте книги, навіть якщо ви не закінчите 

Я належу до людей, які вірять, що читання може покращити роботу маркетологів. 

Я завжди читав багато, проте зараз особливо багато. Ще зі школи я читав багато фантастики, десь дві-три книги на місяць. Пізніше я став читати ще й професійну літературу. Зараз, коли мені треба щось написати, але слова наче застряють, а текст виходить прісним, то я розумію, що мені треба надихнутись іншими книжками, іншими текстами. Наче коли я пишу щось, то я використовую лімітований запас слів з голови який постійно треба поповнювати. 

До речі, зараз я читаю книгу Джо Аберкромбі “Герої“. А улюбленна є “Поштова Лихоманка“ від сера Террі Пратчетта.

На першій роботі в YES Center, а потім і в Банкомзвязку мене наймали, в тому числі, і щоб дати раду блогу, до якого вічно не доходили руки. І я дуже добре пам’ятаю деякі питання, які мені поставили під час мого першого інтерв’ю: 

«Ти любиш книги?» «Яку книгу ти зараз читаєш?»  

Якщо ви маркетолог і все ще не читаєте багато книг, ви втрачаєте найвигідніший спосіб запозичити у розумних умів. За кілька годин ви можете дізнатися, над чим хтось працював протягом десяти років. Мені це здається вигідною угодою. 

Читайте книги, навіть якщо ви їх не закінчите. Але і в мене є ще десяток книжок, які я почав читати і які я ще не закінчив. Можливо навіть і не закінчу. Проте, головне випрацювати в себе звичку. 

Я знаю, що це не найкраща порада, але виробити звичку читати — найкращий спосіб залишатися зацікавленим і цікавим (своєму начальнику, колегам, собі і навіть друзям і родині). У світі, що постійно змінюється, не має значення ваш досвід або те, як довго ви займаєтеся маркетингом; Завжди є книга, яку варто прочитати, щоб ви були найкращими.

Ніколи не соромся просити допомоги 

Зараз, я працюю як СМО і щодня о 12:00 ми проводимо щоденну статусну зустріч як команда маркетингу. Пройшовши завдання кожного члена команди, я завжди ставлю таке запитання: 

«Чи потрібна вам допомога в будь-якому з ваших завдань?» 

Інколи я чую «Так», а інколи кажу «Ні». Справа в тому, що маркетинг — це командний вид спорту, і навіть якщо у вас є багаторічний досвід, вам усе одно знадобляться інші, які долучатимуться тут і там і допомагатимуть вам. 

Існує багато унікальних навичок, з яких складається маркетинг. Ніхто не народжується з ними всіма. Ніколи не соромтеся запитувати, коли відчуваєте дефіцит у певній сфері. Маркетингова спільнота в Threads, LinkedIn та інших соціальних мережах завжди цінує гарне запитання. Наприклад зараз, я є в групі Marketorium у фейсбуці та часто як сам задаю питання так і відповідаю на них. За це мене зробили там навіть модератором.

Більшість провідних маркетологів, яких я знаю, ніколи не соромляться просити допомоги. Я завжди бачу, як вони просять про допомогу в LinkedIn, чатах Телеграм, Threads і деяких групах Facebook. Якщо ви не просите про допомогу, ви гальмуєте свій ріст – ніколи не робіть цієї дурної помилки. 

Знайдіть наставника

Коли я перейшов з SMM на маркетинг, у мене не було формальної маркетингової підготовки. Я не знав, що таке оптимізація коефіцієнта конверсії. Я нічого не знав про A/B тестування. Я не мав зеленого поняття, як визначати цільову авдиторію

Але мені пощастило мати боса, який бачив у мені більше таланту та здібностей, ніж я сам, і був готовий дати мені шанс, наставляти мене та інвестувати в моє навчання. Відтоді моя кар’єра пішла шляхом маркетингу, і я не міг зробити це інакше. Без його наставництва я не думаю, що був би там, де я є сьогодні. 

Це допомогло мені зрозуміти, що ви можете просунутися ДАЛЕКО в маркетингу, навчаючись у тих, хто бачив і зробив більше, ніж ви. Мені знадобилося б стільки років, щоб бути там, де я є сьогодні, якби я намагався зробити це сам. 

Багато речей швидко змінюються в маркетинговому просторі; канали, тенденції та технології приходять і йдуть. Вам не потрібен наставник, щоб тримати вас за руку і показувати, як користуватися інструментом X або запускати платні кампанії. Існують десятки онлайн-курсів, блогів (ось цей, наприклад), подкастів і вебінарів, які можуть цього навчити. 

Роль наставника змінюється в міру того, як змінюються потреби протеже. Якщо ви починаєте займатися маркетингом, знайдіть наставника, який зможе використати свій досвід і допомогти вам зрозуміти, як зрозуміти всі постійні зміни у світі маркетингу. 

Мій наставник допоміг мені зрозуміти, чого вчитися, що ігнорувати та як залишатися зосередженим на більшій картині. Будь-хто може навчитися проводити якісне чи кількісне дослідження, але навички, необхідні для того, щоб знати, як перетворити дані на ідеї, можна отримати лише через досвід. 

Гаразд, я розумію. Не кожному пощастить отримати боса, який готовий зробити все можливе та зробити його успішним. Але наставники з маркетингу всюди. Деякі мої наставники не знають про моє існування. Я читаю їхні книги, слухаю їх у подкастах або навіть відвідую вебінари та конференції, на яких вони виступають. Для деяких навіть довелось вивчити англійську, а по кількох темах я можу їх лише читати, бо індійська-англійська ніколи не була простою для мене в розумінні.

Підсилюйте свій особистий бренд 

Усі відомі гуру маркетингу, яких ви знаєте, відомі тому, що вони інвестували у свій особистий бренд на певному етапі своєї кар’єри. 

Подумайте про Клопотенко; він створив свій особистий бренд, відстоявши наш борщ, а потім знімаючись в купі різних шоу. 

Подумайте про Владлена Мараєва; він створив свій особистий бренд як професійний історик і надзвичайно ерудована людина. 

Створення особистого бренду є цінним, хоча для цього потрібні час і зусилля. Насправді це одна з тих речей, яку ніхто не може відібрати у вас, і вона супроводжуватиме вас, куди б вас не привела ваша кар’єра. 

Я почав працювати над своїм особистим брендом під час карантину 2020 року. Через ці роки він все ще не там, де я хочу, але він уже приносить певні дивіденди. 

Найкращий спосіб побудувати свій особистий бренд — це створювати більше контенту та додавати цінність думкам інших людей. Ніколи не бійтеся помилитися, діліться своїми поглядами та будьте готові до виправлення. 

Будьте готові мати менталітет власності

Ось чого вам не скажуть ні в університеті, ні навіть у посадових інструкціях: 

Як маркетолог, ви повинні розвинути мислення власності; вам потрібно навчитися думати як власник, і ви повинні навчитися діяти як власник. 

Мені знадобилося багато часу, щоб зрозуміти, наскільки важливо мати мислення власника. Бувають дні, коли мені потрібен був поштовх, щоб діяти. Я чекав би, щоб мені сказали, що робити. Я почувався б комфортно на пасажирському сидінні. Я навіть не підозрював, що такий менталітет саботував мій розвиток. 

Думка власності дає вам можливість зійти з второваних шляхів і прийняти прорахований ризик. 

Відсутність мислення власності не тільки саботує ваше зростання, але й впливає на компанію в цілому. Як маркетолог, коли ви не маєте повноважень приймати рішення, ви, швидше за все, не будете виконувати свою роботу якнайкраще. 

Мати мислення власності означає брати на себе 100% відповідальності за результати та приймати рішення, які призведуть до цих результатів. На момент написання цієї статті я відповідаю на 100% за маркетингову SEO стратегію Altego Agency, де я є CMO, стратегію контенту та стратегію рекламних кампаній. Це дозволяє мені швидко приймати рішення та рухатися без консультації з власником бізнесу. 

Висновок: навчайтеся через гру

Як маркетолог ви будете робити багато речей, не знаючи, що спрацює, а що ні. Вам доведеться застосувати експериментальний спосіб мислення. Більшість речей ви дізнаєтеся через гру. Це означає, що, швидше за все, ви спершу зазнаєте невдачі/навчитесь, перш ніж насправді це отримаєте. Деякі з уроків повністю збивають вас з пантелику або змушують думати про зміну кар'єри. Але завжди пам’ятайте, що дискомфорт є каталізатором росту.

Ну і в кінці я запрошую вас перейти в мій телеграм канал, щоб дізнатись ще більше про маркетинг.

Нікіта Наконечний

Тверезий Таргетолог | CMO Altego Agency | Лектор з діджитал маркетингу

https://t.me/+4shqin87Q6IyZDky
Previous
Previous

Instagram запускає додаток для редагування відео - Edits

Next
Next

Чому таргет охоплює людей за межами ГЕОтаргету