Як маркетологу зробити дашборд із ключовими показниками
Розбір хороших прикладів дашбордів та де їх можна зробити
Дашборд - це візуалізація даних із конкретною метою. Дашборди бувають не тільки в діджитал, а й у звичайному житті: наприклад, панель приладів будильника показує, котра година і коли задзвонити будильник. А панель в автомобілі відображає рівень заряду електрокару чи бензину у звичайного, показники швидкості та пробігу.
Для бізнесу дашборд - це та ж панель приладів за ключовими метриками. Вона наочно показує дані, допомагає проаналізувати та простежити їх динаміку.
Наприклад, на головній сторінці Google Analytics 4 можна побачити кількість відвідувачів на сайті та динаміку за останні 7 днів або місяць чи інший період. Це приклад дашборду із кількістю відвідувачів на сайті.
Навіщо потрібний дашборд
Спростити ухвалення рішень. Інформації щодо проєкту може бути багато: це і цифри, і завдання та результати. Щоб допомогти розібратися в сукупності інформації, є дашборди. Вони збирають інформацію на одному екрані.
Використовувати їх означає спростити процес аналізу та прийняття рішень. Ви збираєте ключові дані в одному місці та відстежуєте їх у реальному часі.
Простіше кажучи, нам, людям, так простіше побачити закономірності. Бо в табличному вигляді важче побачити важливе, а в графіку - легко.
Відстежувати ключові показники, знаходити та вирішувати проблеми. Наприклад, можна контролювати динаміку продажів за період: тиждень, місяць, квартал. Дашборд покаже, які показники просідають, а які зростають. Припустимо, маркетолог бачить, що заявки є, а оплат немає. Іде розбиратися, виявляється, що відвалився еквайринг. Люди просто не можуть здійснити оплату.
Які завдання вирішує дашборд
Зробити дані наочними та зрозумілими. Повернемося до дашборду Google Analytics 4. Він візуально представляє показники трафіку на сайт у зрозумілих нам метриках: користувачах, сеансах, ключових подіях та тривалості перегляду.
Отримувати оперативну інформацію про динаміку показників. На тій же головній сторінці GA4 ми спостерігаємо зміни показника трафіку в розрізі 7 днів (чи скільки поставим).
Оптимізувати прийняття рішень щодо великих масивів даних. Достатньо поглянути на дашборд та почати діяти. У звіті Google Analytics 4 є позначки: «зелені» - позитивні зміни, «червоні» - негативні. За ними визначаєм поведінку показника та приймаєм рішення.
Маркетологи зазвичай виводять на дашборди інформацію про окупність маркетингу, когортний аналіз відвідувачів або користувачів, результати рекламних кампаній, звіти по сторінках.
У чому відмінність дашборду, звіту та інфографіки
Дашборд можна сплутати зі звітом або інфографікою. Ось чим вони відрізняються:
Що таке гарний дашборд: приклади
Щоб швидко аналізувати дані та приймати рішення, дашборди роблять зрозумілими та наочними. Ключові елементи дашбордів - таблиці, графіки та діаграми.
Приклад з Jira. Дашборд показує статус, прогрес версій, дату початку та закінчення, опис релізу. Подивившись такий дашборд, керівник розуміє історію випусків, може оцінити завантаження команди.
Приклад із виплат співробітникам для HR. Тут дашборд показує суму зарплат працівникам у межах статі, віку, підрозділи. Дашборд використовує формати кругових та точкових діаграм, гістограм.
Приклад моніторингу ефективності воронки. У CRM системі KEYCRM є дашборд, який показує, скільки лідів було програно, на якому етапі та по якій причині. По дашборду картинка складається краще, ніж у цифрах.
У яких програмах зробити дашборд
Для базових речей вам не обовязково закінчувати курс (хоча й дещо повозитись доведеться), а от для дійсно крутих речей рекомендую глянути курс аналітики для маркетологів. Програми які я показую - вони безкоштовні. Деякі сервіси навіть мають готові шаблони дашбордів на випадок, якщо потрібно терміново оформити дані.
Google Analytics 4
Дашборд Google Analytics 4 за умовчанням можна змінювати та налаштовувати під власні завдання. Можна створити дашборд із чистого аркуша, використовувати стандартну інформацію Google Analytics 4 або готові шаблони.
У Google Analytics маркетолог може побачити показники в динамічних звітах:
у режимі реального часу: що зараз відбувається на сайті;
авдиторія: інформація про відвідувачів сайту;
конверсії: які основні (цільові) дії користувачі роблять на сайті;
джерела трафіку: які канали ефективні;
поведінка: який контент дивляться та використовують користувачі сайту.
Плюси:
сервіс безкоштовний;
є набір готових віджетів та звітів для налаштування;
можна імпортувати дані з інших систем.
Мінуси:
набір даних та показників обмежений (тільки дані з Google Analytics 4 або імпортовані до неї);
великі дані семплюються: щоб прискорити побудову дашборду, Google аналізує лише частину даних - вибірку.
Excel або Google Таблиці
Для найпростіших дашбордів можете використати електронні таблиці. Для побудови потрібно зібрати дані, налаштувати підрахунок за допомогою формул і зведених таблиць, вивести необхідні діаграми, графіки та показники на окремий лист. Якщо від цих слів у вас вже почались дрижаки - то рекомендую ось цей курс по роботі з електронними таблицями.
У Таблицях є готові шаблони в залежності від цілей, або можна створити власну візуалізацію.
Плюси:
безкоштовний інструмент;
з шаблонами можна прискорити створення дашборда;
можна поділитися посиланням з колегами або клієнтами.
Мінуси:
дані доведеться оновлювати вручну або скористатися сервісами для інтеграції;
мало можливостей для гарної візуалізації;
знання формул, зведених таблиць і макросів.
Наступний сервіи підходять для професійної побудови дашбордів. Найчастіше подібні сервіси платні, а щоб налаштувати їх знадобиться допомога аналітиків чи програмістів. Але ж ви знаєте як я люблю безкоштовне :)
Звіти для аналізу бізнес метрик називають BI системами. Вони дозволяють об'єднувати зовнішні та внутрішні дані компанії, отримати максимально повну картину та підвищувати ефективність у прийнятті рішень.
Power BI
Power BI Desktop - система аналізу та візуалізації даних від Microsoft. Містить готові шаблони різних віджетів та SQL-запитів для самостійного налаштування. Можна розмежовувати доступ до звітів з різних пристроїв, таких як смартфон і комп'ютер.
Вартість: десктопна версія безкоштовна, а от хмарна вже платна.
Плюси:
працює з різними базами даних, наприклад Oracle, MySQL, MS SQL Server;
для створення простих рекламних звітів не потрібно знати мови програмування;
великий вибір доступних діаграм: діаграма Ганта , геокарта, воронки продажів, сонячна діаграма.
Мінуси:
хмарна версія платна;
дизайном займався майкрософт, тож якщо ви любите ексель, то вам сподобається, а як ні...
На курсі веб аналітика для маркетологів я вже додав блок по роботі з Power BI - тож запрошую до навчання (більше ніде ви не знайдете інфи про BI за такою ціною).
Що зробити перед створенням дашборду
Де б ви не робили дашборд, варто відповісти на ці питання, щоб зробити його доречним та корисним:
Навіщо ви створюєте інтерактивний звіт? Його ціль?
Які дані хочете відстежувати? Їх не повинно бути багато.
Хто дивитиметься? Лише ви, керівництво, клієнти, суміжні відділи?
Звідки надходитимуть дані?
Як часто має оновлюватися? Можливо вам ефективніше спроектувати статичний звіт або випустити інфографіку.
В якому форматі ділитися: за посиланням, надсилати файл поштою, вбудувати в іншу систему?