SEO для Instagram: Як піднятися в рейтингу Instagram та розмістити свої публікації в Google
Ваші публікації в Instagram тепер можуть відображатися в Google. Дізнайтеся про тонкощі SEO в Instagram, щоб ваш контент і профіль займали перші місця в результатах пошуку.
Цього тижня я шукав новий годинник і виявила, що два із запропонованих постів були з Instagram.
І це не випадковість: Instagram активно працює не лише над покращенням внутрішнього пошуку, але й над індексацією ваших публікацій в Instagram, щоб вони відображалися в пошукових системах, таких як Google, Bing, Yahoo. Межа між традиційною пошуковою оптимізацією (SEO) та SEO для Instagram з кожним днем стає все розмитішою.
У цій статті я поясню, як працює SEO в Instagram і як ви можете використовувати його для підвищення видимості поза межами самого додатку. Пояснювати я буду, звісно ж, на дерунах (для тих хто підписаний на мене в інсті, це не буде дивним рішенням).
Що таке SEO в Instagram?
SEO в Instagram - це процес оптимізації вашого профілю та публікацій, щоб вони відображалися у верхній частині результатів пошуку як в Instagram, так і за його межами.
Наприклад, коли я шукаю бренд «Євген Клопотенко» у Google та Instagram, ось що я бачу:
В Instagram обліковий запис бренду посідає перше місце, за ним йдуть інші відео - деякі з яких є відео творців, які готують за його рецептами, або блогери з якими він разом знімався.
У Google на першій сторінці відображаються відео з Instagram від творців, які розповідають про нього, одразу ж після його власного сату та вікіпедії.
Коли ви оптимізуєте свої публікації в Instagram для пошуку, ви підвищуєте охоплення та видимість вашого контенту. Замість того, щоб покладатися виключно на алгоритм Instagram для органічного відображення на сторінці Цікаво або головній стрічці, ви також працюєте над тим, щоб вас знаходили, коли ваша цільова авдиторія шукає щось в Instagram або Google.
Як людина, яка щодня користується Instagram, я можу засвідчити той факт, що я переходжу на сторінку Цікаво, щоб шукати різні речі - ідеї рецептів, цікаві книжки та новини з космосу, і ще багато чого. І я такий не один: 46% покоління Z (не люблю цю літеру, але що вже поробиш) та 35% міленіалів надають перевагу соціальним мережам над іншими пошуковими сайтами, згідно з eMarketer.
Але як Instagram вирішує, який контент займає перше місце в додатку?
Як Instagram ранжує результати пошуку в додатку
Коли ви вводите щось у рядок пошуку Instagram (ви можете знайти це на сторінці Цікаво), ви можете побачити:
Персоналізована стрічка «Для вас», яка являє собою поєднання зведеної інформації від штучного інтелекту, найпопулярніших облікових записів та публікацій
На вкладці облікових записів відображаються профілі Instagram, які містять ключове слово, яке ви шукали
На вкладці «Reels» відображаються найкращі рілси для вашого пошуку за ключовими словами.
На вкладках аудіо, тегів і місць також відображаються результати, що відповідають тексту, який ви шукали.
Instagram стверджує, що використовує три сигнали для визначення рейтингу в результатах пошуку:
Пошуковий текст: Ключові слова, які хтось використовує в рядку пошуку, є найважливішим фактором, який визначає, що відображається у верхній частині результатів. Чим сильніше ключові слова збігаються, тим вищий рейтинг.
Активність користувачів: результати в Instagram також персоналізовані для кожного окремого користувача. Instagram враховує попередню взаємодію користувача, людей та хештеги, на яких він підписаний, а також переглянуті раніше публікації для налаштування результатів пошуку в Instagram.
Популярність публікацій: контент в Instagram, який відповідає цілі пошуку та має високу залученість (лайки, коментарі, поширення), має вищі позиції, ніж публікації з меншою залученістю.
Раніше ваші публікації в Instagram могли відображатися лише в результатах пошуку в самому додатку Instagram. Але з 10 липня 2025 року це змінилося.
Як змінилося SEO в Instagram (підказка: ваш контент тепер може відображатися в Google!)
Нещодавно багато користувачів Instagram отримали сповіщення про те, що їхні публікації на платформі незабаром будуть видимі в пошукових системах.
«Instagram зазвичай просить пошукові системи, такі як Google та Microsoft Bing, не індексувати вміст фотографій та відео користувачів з історій, стрічок, публікацій та найкращих моментів», - йдеться в повідомленні Instagram. «Однак ми дозволяємо пошуковим системам індексувати фотографії та відео з публічних стрічок та публікацій, які були завантажені або опубліковані з 1 січня 2020 року».
Це означає, що всі публікації, опубліковані після 1 січня 2020 року, можуть відображатися на традиційних пошукових сайтах, таких як Google та Microsoft Bing. Але ваш обліковий запис Instagram має відповідати таким критеріям:
Ви повинні мати бізнес-акаунт в Instagram або обліковий запис автора
Власник акаунту повинен бути старше 18 років
Ваш обліковий запис Instagram має бути публічним
Це оновлення має величезне значення для SEO Instagram, оскільки воно розширює сферу видимості вашого контенту. Раніше ваш контент в Instagram мав обмеження в межах самого додатка. Але тепер нова авдиторія, яка ніколи б не знайшла вас через інсту, все ще може знайти вас за допомогою Google.
І, на щастя, налаштування ваших публікацій для SEO в Instagram не є складним процесом.
Як адаптувати контент вашого Instagram для SEO
Неважливо, чи оптимізуєте ви свої публікації для пошукової системи Instagram чи Google - ви повинні дотримуватися тих самих порад щодо SEO в Instagram, щоб зробити ваші публікації SEO-дружніми.
Важливо переконатися, що ваші налаштування конфіденційності не забороняють індексацію ваших публікацій. Ось як це зробити:
1. Перейдіть до свого облікового запису та натисніть на бургерне меню (три горизонтальні лінії у верхньому правому куті).
2. Натисніть кнопку «Конфіденційність облікового запису».
3. Увімкніть опцію «Дозвольте публічним світлинам і відео з’являтися в результатах пошукових систем», якщо вона вимкнена.
Після цього, розмістіть відповідні ключові слова в наступних місцях, щоб максимально використати SEO в Instagram:
1. Підписи: Підписи до ваших постів в Instagram повинні містити цільові ключові слова, але не на шкоду читабельності. Додавайте ключові слова природно, без надмірного використання.
2. Текстові накладання на ролики та фотографії: Instagram та Google також можуть зчитувати текст у ваших публікаціях. Додайте субтитри до своїх роликів, включаючи цільові ключові слова. Для каруселей додайте ключові слова до тексту на зображеннях.
3. Альтернативний текст (alt): Альтернативний текст дозволяє додавати короткий опис до ваших фотографій, щоб зробити їх доступнішими для людей з вадами зору. Коли програми зчитування з екрана бачать зображення, вони зачитують альтернативний текст Instagram - надаючи словесний опис фотографії. Написання альтернативного тексту, який є описовим та використовує відповідні ключові слова, може допомогти вам покращити SEO-оптимізацію вашого Instagram, оскільки це також допомагає платформі зрозуміти, про що ваше зображення.
4. Релевантні хештеги: Чи впливають хештеги Instagram безпосередньо на ваші рейтинги в пошуку, питання спірне. Але використання релевантних хештегів допомагає Instagram зрозуміти контекст навколо вашої публікації, що може бути корисним для SEO Instagram. Але не використовуйте більше п’яти релевантних хештегів в одній публікації.
Якщо ви не знаєте, як додати власний текст alt до своїх публікацій, ось міні інструкція про те, як написати текст alt під час завантаження:
1. Під час створення нового допису перейдіть до розділу «Додаткові опції», перш ніж опублікувати його.
2. Натисніть на опцію «Написати альтернативний текст».
3. Додайте власний альтернативний текст.
Точне налаштування ваших публікацій для SEO-оптимізації в Instagram - це простий та повторюваний процес. Але його основа полягає у виборі правильних ключових слів. Далі про те, як знайти ключові слова в Instagram для охоплення релевантної авдиторії. Ну і якщо ви хочете побачити це у відео форматі то можете переходити на курс з SMM на лекцію по SEO в Instagram.
Як проводити дослідження ключових слів для SEO в Instagram
Існує три основні напрямки дослідження ключових слів для SEO в Instagram:
Знаходьте ключові слова Instagram у додатку, використовуючи функцію заповнення пропусків, мета-штучний інтелект та конкурентний аналіз
Практикуйте дослідження ключових слів, використовуючи інші платформи, такі як TikTok, Pinterest та YouTube
Використовуйте SEO-інструменти, такі як AlsoAsked, Google Trends та Semrush, щоб знайти конкретні ключові слова
Ви можете комбінувати всі три методи, щоб скласти список релевантних ключових слів, які ви можете використовувати. Але пам’ятайте, що дослідження ключових слів - це не одноразовий процес. Спосіб пошуку людей постійно змінюється - ваша стратегія ключових слів має розвиватися разом з ним. Також памятайте, що SMM спеціаліст не має тягнути все сам. Якщо у вашого клієнта є сайт, то скоріш за все SEO чи ppc спеціаліст вже створив семантичне ядро, тож просто попросіть до нього доступ.
Семантичне ядро - це список всіх важливих ключевих слів, які потрібно використовувати для просування бізнесу, розділені за категоріями.
1. Знайдіть ключові слова в додатку Instagram
Коли ви шукаєте щось в Instagram, додаток автоматично заповнює пошуковий текст. Наприклад, коли я вводжу «рецепти дерунів» в рядок пошуку Instagram, платформа автоматично розширює пошуковий запит пов’язаними ключовими словами, такими як «рецепти дерунів з грибами» або «рецепти панських дерунів».
Це пояснюється тим, що користувачі, які шукають «рецепти дерунів», часто також цікавляться цими пов’язаними ключовими словами. Ви можете не лише створювати контент в Instagram на ці пов’язані теми, але й використовувати ці ключові слова у своїх підписах, текстових накладаннях та альтернативному тексті.
Ще один оновлений спосіб пошуку ключових слів – це пошук термінів у вашій ніші (за якою ви намагаєтеся ранжуватися) та аналіз результатів Meta AI і публікацій з найвищим рейтингом.
Meta AI часто показує короткий виклад популярних публікацій за цим терміном, а також пропонує ключові слова. Це свого роду версія Instagram «Люди також питали». Продовжуючи наведений вище приклад, коли я шукав «рецепти дерунів» в Instagram, Meta AI пропонував різні інші ключові слова, такі як «рецепти поліських дерунів» та «рецепти дерунів без смаження».
Додавання цих ключових слів до ваших публікацій - чудовий спосіб покращити вашу SEO-стратегію в Instagram. Так само ви можете аналізувати публікації з найвищим рейтингом і відстежувати, які ключові слова вони використовують у своїх підписах, хештегах і текстових накладаннях.
Ви також можете провести конкурентний аналіз пов’язаних акаунтів (людей, які публікують контент, схожий на ваш), щоб зрозуміти, які ключові слова вони використовують.
2. Знайдіть ключові слова на інших платформах соціальних мереж
SEO-оптимізація Instagram все ще перебуває на ранній стадії. Але інші платформи соцмерж, такі як TikTok, YouTube та Pinterest, вже мають потужніші можливості пошуку.
Ви можете використовувати підхід автозаповнення в рядках пошуку інших каналів, щоб знайти більше ключових слів та зрозуміти тенденції.
Я б рекомендував почати з TikTok, оскільки TikTok та Instagram – це схожі платформи, де пошукова поведінка користувачів може найбільше перетинатися. Наприклад, у TikTok ви знайдете нові ключові слова, коли введете «рецепти дерунів», такі як «рецепти хрустких дерунів» та «рецепти дерунів як у мами».
TikTok також має функцію «інші пошукові запити» (подібну до Meta AI), щоб ділитися більшою кількістю пов’язаних ключових слів та ідей для контенту.
Ви можете повторити цей процес і для інших сайтів соц мереж, таких як YouTube та Pinterest. Розуміння різноманітності та глибини пошуку людей у вашій ніші не лише допоможе вам знайти більше ключових слів, але й створити корисніший контент для вашої авдиторії.
3. Використовуйте SEO-інструменти
Якщо ваш клієнт вже використовує інструменти SEO, типу як Semrush, або Serpstat для контент маркетингу, вони також можуть бути корисними для SEO в Instagram, особливо для покращення вашого позиціонування в Google.
Ці інструменти часто містять дані про ключові слова про те, що шукають люди, та точні терміни, які вони використовують. Ви можете використовувати ці ключові слова у своєму контенті в Instagram, щоб відображатися в результатах пошуку Google або Bing.
Навіть якщо ви не використовуєте жодних платних SEO-інструментів, існує безліч безкоштовних інструментів, таких як Answer The Public, Keywords People Use та Google Trends, щоб знайти ключові слова, які люди шукають поза межами соціальних мереж.
Наприклад, коли я шукаю «рецепти дерунів» в Google Trends, я можу знайти пов’язані теми та запити, які слугують пов’язаними ключовими словами та ідеями для суміжних тем.
Подібно до інших соціальних мереж, Google також має функцію автозаповнення та «Люди також запитували», щоб допомогти вам знайти ключові слова, які використовують люди.
Користувачі часто шукають у Google практичні посібники та детальні навчальні посібники з певних тем - краще орієнтуватися на ці довгі ключові слова, якщо ви намагаєтеся отримати високий рейтинг у Google.
Післямова
SEO оптимізація Instagram може стати чудовим доповненням до вашої стратегії отримання більше охоплення та клієнтів. А найкраще те, що це не величезне чи складне завдання. Все, що вам потрібно зробити, це знайти набір ключових слів у вашій ніші та використовувати їх природно у своїх публікаціях.
Якщо ви створюєте контент, який корисний для вашої авдиторії та пов’язаний з певною темою, ви вже на півдорозі до цілі. Просто скористайтеся цими порадами, щоб отримати з вашого контенту більше.
Проте памятайте SEO в Instagram не може компенсувати поганий контент. Постійне створення постів класу A+ (які допомагають вашій цільовій авдиторії) є основою досягнення успіху в SEO. Тож рекомендую продовжувати підтягувати свої знання в SMM на відповідних курсах та завжди слідкувати за оновленнями.